Strefa rodzica

Strefa rodzica

Ramowy rozkład dnia

  • schodzenie się dzieci:
  • zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne,
  • praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym,
  • zabawy ruchowe,
  • czynności opiekuńcze,
  • czynności porządkowe,
  • tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi,
  • kontakty indywidualne z rodzicami,
  • obserwacje dzieci.
  • przygotowanie do śniadania:
  • czynności higieniczne,
  • czynności samoobsługowe.
  • śniadanie:
  • wpajanie zasad dobrego wychowania,
  • wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych, mycie zębów.
  • zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową:
  • zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”
  • gry i zabawy ruchowe,
  • przygotowanie do II śniadania,
  • czynności porządkowo – higieniczne i samoobsługowe przed II śniadaniem.
  • II śniadanie:
  • wpajanie zasad dobrego wychowania,
  • wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
  • zajęcia edukacyjne zgodne z podstawa programową:
  • zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, realizowane według programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”.
  • czynności higieniczne w łazience i samoobsługowe w szatni (ubieranie),  
  • zabawy i zajęcia sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
  • zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym,
  • spacery, wycieczki,
  • obserwacje przyrodnicze,
  • prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych,
  • wspieranie zabaw twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,
  • zabawy dowolne,
  • rozmowy indywidualne.
  • czynności samoobsługowe w szatni (rozbieranie) i czynności higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.
  • obiad (drugie danie):
  • wpajanie zasad dobrego wychowania,
  • wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
  • poobiedni odpoczynek (chętnych dzieci lub według deklaracji rodziców),
  • bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki
  • zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery,
  • ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze,
  • wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.,
  • zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
  • zajęcia dodatkowe według zainteresowań dzieci,
  • czynności porządkowe,
  • czynności samoobsługowe przygotowujące do posiłku.
  • obiad (zupa):
  • wpajanie zasad dobrego wychowania,
  • wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
  • zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
  • ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna,
  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,
  • zajęcia w małych zespołach,
  • prace porządkowe,
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci,
  • rozmowy indywidualne z dziećmi,
  • rozchodzenie się dzieci.